ارزش غذایی سینه مرغ – میزان کالری سینه مرغ

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
اخبار
ارزش غذایی سینه مرغ

قبل از خواندن ارزش غذایی سینه مرغ ، درباره این ماده غذایی بیشتر بدانید.

سینه مرغ یک عنصر در رژیم های غذایی بسیاری از افراد سالم و مربی ها است. این غذا یک منبع عالی پروتئینی است. رژیم های غذایی که به اندازه کافی پروتئین مصرف می کنند، بیشتر به حفظ توده عضلانی و حفظ متابولیسم سالم کمک می کنند. اما تلاش برای محاسبه کالری سینه مرغ می تواند مشکل باشد چون انتخاب سینه مرغ در فروشگاه مواد غذایی متفاوت است.

ارزش غذایی سینه مرغ و پروتیئن

سینه مرغ منبع خوبی از پروتئین هستند و کم چرب و کم سدیم هستند. سینه مرغ دارای صفر گرم کربوهیدرات است، بنابراین آنها غذای کم کربوهیدرات هستند. از آنجا که سینه مرغ بسیار متنوع هستند، آنها می توانند به رژیم غذایی سالم تبدیل شوند.

اندازه سینه مرغ بر تعداد کالری تاثیر می گذارد. یک تکه از سینه مرغ حدود ۳ اونس یا اندازه کف دست شما است. بسیاری از سینه های مرغ بسته بندی شده تجاری بسیار بزرگتر از آن هستند. بنابراین اگر شما یک سینه را بخورید، احتمالا بیشتر از یک وعده صرف غذا می کنید.

و البته، اگر شما پوست سینه مرغ خود را نگه دارید، تعداد چربی و کالری بسیار بالاتر خواهد بود. یک سینه مرغ با پوست حاوی ۳۶۶ کالری، ۵۵ گرم پروتئین، ۰ گرم کربوهیدرات، ۱۴ گرم چربی، ۴ گرم چربی اشباع و ۱۳۲ میلی گرم سدیم است.

روش آماده سازی و هر سس یا طعم دهنده ای که اضافه می کنید می تواند تفاوت بزرگی در ارزش غذایی سینه مرغ نیز داشته باشد.

سه اونس (۸۵ گرم) از مرغ ۱۷۰ کالری، ۱ گرم کربوهیدرات، ۱۱ گرم چربی و ۱۵ گرم پروتئین را فراهم می کند.

یک سوپ مرغ سرخ شده متوسط ۳۶۴ کالری، ۳۴ گرم پروتئین، ۱۳ گرم کربوهیدرات، ۱۸ گرم چربی و ۶۹۷ میلی گرم سدیم را فراهم می کند.

مزایای بهداشتی سینه مرغ

سینه مرغ یک منبع عالی از پروتئین کم چرب است.

پروتئین به بدن شما کمک می کند تا توده عضلانی را حفظ کند و همچنین اگر شما یک برنامه تمرینی سنگین دارید، به شما کمک می کند تا عضله سازی کنید.

سینه مرغ همچنین منبع خوبی از سلنیوم، فسفر، ویتامین B6 و نیاسین است. سینه های مرغ نیز به طور طبیعی کم سدیم هستند.

انتخاب و پخت و پز سینه مرغ

شما می توانید سینه های مرغ را که از قبل آماده استفاده هستند خریداری کنید. در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی شما همچنین ممکن است سینه های مرغ را که یخ زده و به صورت جداگانه بسته بندی شده اند پیدا کنید. اگر یکی از این گزینه های مناسب را خریداری کنید، مطمئن شوید که برچسب بهداشتی داشته باشد. این گونه های سینه مرغ ممکن است سدیم بیشتری تولید کند.

هنگامی که شما مرغ را میپزید، مطمئن شوید که مرغ را به دمای داخلی مناسب برای اهداف ایمنی غذا آماده می کنید. مرغ باید در دمای داخلی ۱۷۰ درجه فارنهایت پخته شود، مرغ استخوان دار باید به ۱۸۰ درجه فارنهایت برسد. مطمئن شوید که مرغ خام تهیه شده به خوبی تمیز شده است.

مرغ باید در یخچال نگهداری شود. مرغ نیز می تواند تا نه ماه منجمد شود.

راه های سالم برای آماده سازی سینه مرغ

نحوه تهیه پودر مرغ می تواند صدها کالری را به میزان چربی و کالری گوشت شما اضافه کند.

شستشو، کباب کردن یا جوشیدن سینه به طور کلی بهترین روش های آماده سازی است. سرخ کردن یا پختن گوشت در کره یا روغن، چربی و کالری را اضافه می کند. علاوه بر این، افزودن طعم دهنده هایی مانند سس کباب و روغن زیتون مصرف کالری و چربی خود را افزایش می دهد.

دستور العمل های سینه مرغ و نکات

نیاز به یک وعده غذای سریع و آسان دارید؟ سینه مرغ سریع و آسان با دستور العمل سیب زمینی و سبزیجات می تواند در یک شب جمعه آماده شود تا یک هفته ارزش های شام خوردن رژیم غذایی را به ارمغان بیاورد.

اما به یاد داشته باشید که می توانید با استفاده از انواع دستور العمل های مختلف از سینه مرغ کم کالری استفاده کنید. به عنوان مثال، سینه های مرغ پر شده با کربوهیدرات یک راه خوشمزه برای لذت بردن از پروتئین است، اگر شما رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید. شما همچنین می توانید یک سینه مرغ را در بالای سالاد سالم مورد علاقه خود، سوپ سالم و یا اضافه کردن سینه مرغ با سبزیجات برای ناهار یا شام سالم میل کنید.

نتیجه گیری:

به یاد داشته باشید اگرچه سینه مرغ یک غذای سالم و کم کالری برای افراد رژیمی است، مصرف بیش از حد مواد غذایی باعث افزایش وزن می شود. با استفاده از این مواد غذایی و در تمام وعده های غذایی و میان وعده های خود، ابزار و استراتژی کنترل هوشمند را پیدا کنید تا وزن مناسب خود را حفظ کنید.

در زیر جدول ارزش غذایی سینه مرغ را مشاهده می کنید.

ارزش غذایی سینه مرغ

مقدار: ۱۰۰ گرم
در هر وعده%   ارزش روزانه*
کالری ۱۶۵
چربی کل ۳٫۶ g ۵%
چربی اشباع شده ۱ g ۵%
چربی غیر اشباع ۰٫۸ g
چربی غیر اشباع سالم g 1.2
کلسترول  ۸۵ mg ۲۸%
سدیم ۷۴ mg ۳%
پتاسیم ۲۵۶ mg ۷%
کربوهیدرات ۰ g ۰%
فیبر رژیمی ۰ g ۰%
شکر ۰ g
پروتئین ۳۱ g ۶۲%
Vitamin C 0%Vitamin A 0%
 Iron 5%Calcium 1%
Vitamin B-6 30%Vitamin D 1%
Magnesium 7%Vitamin B-12 5%
*ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی ۲،۰۰۰ کالری است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *