ارزش غذایی میگو – کالری موجود در میگو و مزایای آن

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
اخبار
ارزش غذایی میگو

در این مقاله از سری مقاله های ارزش غذایی مواد غذایی به سراغ میگو می رویم و ارزش غذایی میگو را برای شما معرفی می کنیم.

بسیاری از افراد که با تغذیه سالم زندگی می کنند میگو را برای سالاد، برنج یا غذاهای پاستا و دیگر وعده های غذایی ناهار مصرف می کنند. اما میگو ها مواد عذایی سالم هستند؟ کالری های میگو و حلزون و صدف کم هستند. اما بسیاری از مصرف کنندگان نگران کلسترول در میگو هستند.

روش های درست کردن میگو

روش های پخت و پز در چربی و کالری میگو تفاوت زیادی را به وجود می آورند. هنگامی که شما میگو را بخار پز می کنید، چربی اضافی به آن اضافه نمی کنید و کالری باقی می ماند (همانطور که در برچسب نشان داده شده). اما بسیاری از مردم که میگو می خورند آن را سرخ می کنند. این تغییرات به طور قابل ملاحظهای در تغذیه تغییر می کند.

  • اگر میگی کبابی بدون چربی مصرف می کنید حدود ۱۱۱ کالری، ۲۱ گرم پروتئین، ۱ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم چربی، ۱۵۹ میلیگرم کلسترول و ۴۲۲ میلی گرم سدیم در هر سه اونس مصرف می کنید.
  • اگر میگوی روغنی یا کبابی را با کره مصرف کنید حدود ۱۳۰ کالری، ۲۱ گرم پروتئین، ۱ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم چربی، ۲ گرم چربی اشباع، ۱۶۱ میلی گرم کلسترول و ۴۲۷ میلی گرم سدیم در هر سه اونس مصرف می کنید.
  • اگر میگوی شیرین شده می خورید  ، شما ۲۵۰ کالری، ۱۲ گرم پروتئین، ۱۵ گرم کربوهیدرات، ۱۵ گرم چربی، ۲ گرم چربی اشباع، ۸۹ میلی گرم کلسترول و ۷۲۶ میلی گرم سدیم در هر سه اونس مصرف می کنید.
  • میگو کنسرو شده ۸۵ کالری، ۱۷ گرم پروتئین، ۰ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم چربی، ۰ گرم چربی اشباع، ۲۱۵ میلیگرم کلسترول و ۷۴۱ میلی گرم سدیم در هر سه اونس فراهم می کند.
  • میگو خشک  ۲۱۶ کالری، ۴۴ گرم پروتئین، ۰ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم چربی، ۰ گرم چربی اشباع، ۵۴۴ میلیگرم کلسترول و ۱۸۷۷ میلی گرم سدیم در هر سه اونس سه اونس مصرف می کنید.

۴۰ غذایی حاوی پروتیئن بالا

فواید مصرف میگو

میگو یک پروتئین با کیفیت بالا، کم کالری و غذای کم چرب است، اما تنها زمانی که شما غذاهای دریایی را بدون اضافه کردن پودر یا چربی آماده می کنید. میگو همچنین EPA و DHA اسیدهای چرب امگا ۳ را در اختیار قلب قرار می دهد. اما برخی از مصرف کنندگان در مورد کلسترول در میگو نگران هستند.

کلسترول یک ماده مومی است که باعث میشود بدن شما به درستی عمل کند. اما اگر بدن شما کلسترول را زیاد کند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. کلسترول پلاکت هایی را ایجاد می کند که می تواند شریان ها را مسدود کند و برای قلب شما دشوار شود که خون را به صورت موثر در جریان بیاندازد.

بنابراین آیا کلسترول در مواد غذایی باعث ایجاد کلسترول اضافی در بدن شما می شود؟ محققان قادر به تعیین اینکه آیا کلسترول در مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد نیستند. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، کبد باعث می شود که کلسترول بیشتری مصرف می کنید، هنگامی که یک رژیم غذایی با چربی اشباع شده و  چربیترانس می خورید مانند گوشت چرب، محصولات مرغ، محصولات لبنی پر از چربی و غذاهای فرآوری شده حاوی روغن های هیدروژنه، بدترین مجرمین هستند.

میگو کلسترول بدن را فراهم می کند و چربی اشباع بسیار کمی دارد. در سال ۲۰۱۵، متخصصان تغذیه ای که دستورالعمل های غذایی USDA را توسعه می دهند محدودیت خاصی برای کلسترول را حذف می کنند. آنها هنوز هم توصیه می کنند غذاهای کم کالری کلسترول را انتخاب کنید اما توصیه می کنند که بر میزان مصرف چربی اشباع شده و  چربی ترانس تمرکز کنید و مصرف خود را کمتر از ده درصد کل کالری خود را در روز نگهدارید.

نحوه نگهداری میگو و مصرف آن

اداره غذا و داروی آمریکا توصیه می کند که فقط از میگو هایی استفاده کنید که یا تازه هستند یا منجمد شده اند. آنها همچنین توصیه می کنند که به دنبال میگویی باشد که شفاف و براق باشد و بوی کمی داشته باشد.

اگر میگوی یخ زده را خریداری می کنید مطمئن شوید که بسته پاره یا آسیب دیده نباشد. شما همچنین باید از بسته هایی که باز شدن اجتناب کنید.

هنگامی که میگوی خود را به خانه بیاورید، آنها را بلافاصله در یخچال بگذارید و ظرف دو روز استفاده کنید. اگر در عرض دو روز از غذاهای دریایی استفاده نمی کنید، آن را در یک ظرف بسته بندی شده پلاستیکی یا فویل قرار دهید و در فریز بگذارید تا یخ بزند.

با خیال راحت میگو را سرخ کنید، فقط مطمئن شوید که دمای آن به دمای داخلی ۱۴۵ درجه می رسد. گوشت مات شود.

در زیر جدول ارزش غذایی میگو را مشاهده می کنید.

ارزش غذایی میگو

مقدار: ۱۰۰ گرم
در هر وعده %   ارزش روزانه*
کالری ۹۹
چربی کل ۰٫۳ g  ۰%
چربی اشباع شده ۰٫۱ g  ۰%
چربی غیر اشباع ۰٫۱ g
چربی غیر اشباع سالم و ترانس g 0
کلسترول  ۱۸۹ mg  ۶۳%
سدیم ۱۱۱ mg  ۴%
پتاسیم ۲۵۹ mg  ۷%
کربوهیدرات ۰٫۲ g  ۰%
فیبر رژیمی ۰ g  ۴۸%
شکر ۰ g
پروتئین ۲۴ g  ۴۰%
Vitamin C 0% Vitamin A 0%
 Iron 2% Calcium 7%
Vitamin B-6 0% Vitamin D 0%
Magnesium 9% Vitamin B-12 0%
*ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی ۲،۰۰۰ کالری است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *