تمرین بدنسازی با کش برای عضلات شانه

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
اخبار
تمرین بدنسازی با کش برای عضلات شانه

در قسمت قبلی از سری آموزش های بدنسازی با کش پیلاتس به تمرین بدنسازی با کش برای عضلات سینه پرداختیم، و اما در نوشته برای شما تمرین بدنسازی با کش برای عضلات شانه را آماده کرده ایم.

برای افرادی که در نقاط مختلف بدنشان احساس ضعف و درد می کنند تمرین با کش گزینه بسیار خوبی است. با استفاده از این کش ها می توانید عضلات ضعیف شده خود مانند زانو و شانه را بهبود ببخشید و به مرور زمان از درد های آزار دهنده دور شوید.

در ” تمرین بدنسازی با کش برای عضلات شانه ” یا سر شانه به شما از از طریقه انجام حرکت های پرس سرشانه، نشر جانب ، نشر خم ، سرشانه از جلو و کول ، با استفاده از کش پیلاتس را آموزش می دهیم.

آموزش تمرین بدنسازی با کش برای عضلات شانه

آموزش حرکت پرس سر شانه با کش پیلاتس

حرکت پرس سرشانه از حرکت های محبوب در بدنسازی می باشد. این حرکت به شما کمک می کند تا عضلات میانی و جلویی شانه تحت فشار قرار بگیرد. برای انجام این حرکت با استفاده از کش پیلاتس، مرکز کش را در زیر پای خود قرار دهید و ۲ طرف کش را با دستانتان بگیرید، حال با توجه به عکس دست های خود را به سمت بالا پرس کنید. در عکس زیر به خوبی انجام این حرکت به شما نشان داده می شود.

آموزش حرکت سرشانه نشر از جانب با کش پیلاتس

حرکت سر شانه نشر از جانب که با نام صلیب نیز شناخته می شود از حرکت هایی است که به خوبی می توان با کش پیلاتس انجام داد حتی موثر تر از دمبل ! برای انجام این حرکت مانند حرکت پرس سر شانه با کش ، مرکز کش را زیر پای خود قرار دهید و با بالا آوردن دست ها از اطراف بدن، حرکت نشر از جانب را اجرا کنید.

تمرین بدنسازی با کش برای عضلات شانه

در آموزش ” تمرین بدنسازی با کش برای عضلات شانه ” حرکت سر شانه جانب را می توانید به صورت تک دست نیز انجام دهید، که با کش بسیار بهتر از انجام حرکت با هر ۲ دست می باشد و فشار بیشتری وارد می کند. برای آموزش نحوه انجام حرکت نشر از جانب به عکس زیر دقت کنید.

آموزش حرکت سر شانه نشر خم با کش پیلاتس

نشر خم حرکت مورد علاقه من است. برای داشتن سرشانه های زیبا باید بر روی هر سه قسمت سر شانه تمرینات زیادی انجام دهید. اما عضله سرشانه خلفی یا پشتی عضله ای است که به سختی رشد می کند. بهترین و مناسب ترین حرکت برای این عضله، سر شانه نشر خم می باشد. برای انجام این حرکت هر دو سمت کش را بگیرید و کمی به سمت جلو از کمر خم شوید. در شروع حرکت دست ها در جلو قرار می گیرد و با باز کردن دست ها به صورت کامل حرکت به اتمام می رسد. برای درک بهتر حرکت نشر خم با دمبل را مشاهده کنید.

آموزش حرکت سر شانه از جلو با کش پیلاتس

حرکت سرشانه از جلو را می توانید با قرار دادن مرکز کش در زیر پای خود و بالا کشیدن دست ها انجام دهید. در شروع حرکت دست ها در مقابل ران شما قرار می گیرد و در انتهای حرکت به مقابل و پایین تر از دهان قرار می گیرد.

تمرین بدنسازی با کش برای عضلات شانه

آموزش حرکت کول با کش پیلاتس

حرکت کول با استفاده از کش پیلاتس دقیقا مشابه حرکت کول با حالتر و یا کول با دمبل می باشد با این تفاوت که از کش به جای ابزار های دیگر استفاده شده است. حرکت کول با کش پیلاتس به اندازه روش های گفته شده فشار لازم را به عضله لوزی وارد نمی کند. اما انجام آن بی تاثیر نیست. برای انجام این حرکت در حالت ایستاده مرکز کش را زیر پای خود قرار داده و دست ها را به صورت جمع شده از پایین تا زیر گردن بالا می آوریم. از شروع تا پایان انجام حرکت دست از بدن شما فاصله نمی گیرد و به ترتیب از مقابل شکم و سینه شما ادامه پیدا می کند تا به زیر گردن برسد. برای درک بهتر از آموزش حرکت کول با استفاده از هالتر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *