پیاده روی و دویدن چند کالری می سوزاند ؟

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
اخبار
پیاده روی و دویدن چند کالری می سوزاند

دویدن چند کالری می سوزاند ؟

شاید شما هم از آن دسته از افراد هستید که روزانه زمانی را صرف پیاده روی ، دویدن و ورزش کردن می کنند و از روند لاغری خود اطلاع دقیقی ندارند و نمی دانند دویدن چند کالری می سوزاند.

در این مقاله به بررسی دقیق میزان کالری مصرفی شما و نحوه لاغری و چاقی برای شما توضیحات کاملی را ارائه می کنیم.

به طور معمول یک فرد با وزن متوسط در هر ۱۶۰۰ متر  ۱۰۰ کالری می سوزاند و این به سرعت شما بستگی ندارد.

در واقع هر چه سریع تر بدوید متراژ بیشتری را در زمان کوتاه تر طی می کنید و کالری بیشتری در زمان کوتاه تر می سوزانید.

برای مثال فردی در هر ۱۰ دقیقه ۱۶۰۰ متر را می دود ، در صورتی که برای یک ساعت با همان سرعت ادامه دهد ، او ۶۰۰ کالری سوزانده است.

فرد دیگری در هر ۶ دقیقه ۱۶۰۰ متر را طی می کند، پس در یک ساعت او ۱۰۰۰ کالری می سوزاند.

این یک معادله ساده است و شما به ازای هر لیتر اکسیژن حدود ۵ کالری می سوزانید.

طریقه صحیح دراز و نشست

نمونه های دیگری از محاسبه را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید به درستی میزان کالری سوخته شده خود را بدست آورید.

  • یک فرد ۵۴ کیلویی در حدود ۱۱٫۵ کالری در هر دقیقه می سوزاند بنابر این اگر این فرد ۱۶۰۰ متر را در ۱۰ دقیقه طی کند ۱۱۴ کالری سوزانده است.
  • یک فرد با وزن ۸۴ کیلو ، در هر دقیقه ۱۷ کالری می سوزاند، پس در ۱۰ دقیقه ۱۷۰ کالری را در همان فاصله ۱۶۰۰ متری می سوزاند.

نکته : هر چه وزن بیشتری داشته باشید کالری بیشتری در هر ۱۶۰۰ متر خواهید سوزاند.

کاهش وزن با دویدن و پیاده روی :

اگر می خواهید روزانه پیاده روی کنید و لاغر شوید ، در زیر برای شما توضیح کاملی از لاغر شدن را بیان می کنیم.

باید این را بدانید که هر ۴۵۰ گرم معادل ۳۵۰۰ کالری است. دانستن این مساله چه کمکی به ما خواهد کرد ؟

بدن انسان ها برای فعالیت های روزانه و انقباضات ماهیچه های قلب به انرژی نیاز دارد.

انرژی در بدن انسان ها به صورت کالری مشخص می شود. مرد ها ۲۵۰۰ کالری و زن ها ۲۰۰۰ کالری در روز نیاز دارند.

اگر شما می خواهید هفته ای ۴۵۰ گرم وزن کم کنید ، باید ۵۰۰ کالری را در روز کمتر مصرف کنید.

پس مهم است که از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنید، زیرا خوردن یک کیک ساده می تواند به آسانی کالری های سوخته شده را بر گرداند.

در این مقاله کوتاه به طور خلاصه یاد گرفتید که دویدن چند کالری می سوزاند ، شما می توانید تمام مقاله بالا را برای پیاده روی نیز به کار ببرید.

بگذارید برای پیاده روی نیز مثالی بیاوریم. اگر شما دچار زانو درد هستید و اضافه وزن دارید و اگر در هر ۳۰ دقیقه تنها ۱۶۰۰ متر را به طور آهسته پیاده روی می کنید، نگران نباشید چون شما در این حالت ۱۵۰ – ۲۰۰ کالری سوزانده اید. پس پیاده روی با دویدن تفاوتی در سوزانده شدن کالری ندارد.

 

در صورتی که نیاز به برنامه غذایی و تمرینی دارید می توانید در تلگرام درخواست بدهید.

مشاوره رایگان

تلگرام تناسب اندام

سیاوش خردمند مربی رسمی فدراسیون بدنسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *