گرد کردن باسن با بدنسازی

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
اخبار
گرد کردن باسن تمرین باسن

در این مقاله قصد دارم راهنمایی های لازم برای گرد کردن باسن را به شما توضیح بدم.

تناسب اندام و داشتن اندام زیبا برای تمام خانم ها به خصوص ایرانی مهم است. امروزه باشگاه های زنانه زیادی در تمام شهر های ایران در حال فعالیت هستند و زنان و دختران زیادی برای زیبایی اندامشان به آنها مراجعه می کنند.

از جمله اهدافی که افراد حاضر در باشگاه دنبال می کنند، باسن و داشتن پاهای زیبا می باشد.

بیایید یک دسته بندی انجام دهیم تا مطلب مربوط به خودتان را راحت تر مطالعه کنید.

خانم ها را به ۳ دسته تقسیم می کنیم:

۱- گرد کردن باسن خانم هایی با اندام های لاغر و باسن کوچک

۲- گرد کردن باسن خانم هایی با اندام متوسط و تو پُر

۳- گرد کردن باسن خانم هایی با اندام های چاق با چربی زیاد در باسن و پهلو

خوب به سراغ دسته اول می رویم: این افراد که به عنوان اکتومورف و لاغر اندام معروف هستند، اندامی کشیده دارند و به دیر وزن گیری معروف هستند. این افراد با توجه به حجم زیاد غذایی هم که می خورند معمولا چاق نمی شوند.

این خانم ها و اقایان بعد از تمرینات منظم و برنامه غذایی و مکمل های مجاز مورد نیاز به اندام زیبایی دست پیدا می کنند.

این افراد تمرینات باسنی را باید انجام دهند که توانایی آوردن فشار را به عضلات سرینی داشته باشد. تمرینات با کش، سیم ، توپ و … را کنار بگذارید.

تمرکز خود را بر روی حرکات زیر قرار دهید.

پشت پا ماشین

ددلیفت زانو خم

اسکات

کیک دانکی اسمیت

کیک دانکی دستگاه

نکته : حرکات دیگری که به صورت عضله فرعی بر روی باسن فشار می آوردن می توان به پرس پا ، هاگ پا ، لانگ ، بین پا برعکس دستگاه

دسته دوم افرادی که اندام عضله ای با کمی چربی : در آقایان این نوع تیپ بدنی را مزومورف می نامند، اما در خانم ها به دلیل کم بودن بافت عضله ای، نسبت چربی به عشله بیشتر می باشد.

این دسته افراد تمام تمرینات باسن را می توانند به راحتی انجام دهند.

برنامه منظمی داشته باشید و از دستگاه ، هالتر ، سیم و کش با برنامه ریزی مناسب بهره ببرید.

اگر چربی باسنتان زیاد است می توانید تمرینات با سیم را با تعداد زیاد انجام دهید.

فرم دادن باسن

دسته سوم افراد چاق هستند. این دسته افراد تمرکز خود را بر روی حرکت های چربی سوز می توانند قرار دهند. اما نمی توان از تمرینات سنگین با دستگاه چشم پوشی کرد. ترکیبی از تمرینات سنگین با دستگاه و سبک با سیم مانند کیک دانکی و سوپر ست ها می توانند برای این دسته از افراد نتیجه فوق العاده ای داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *