۱۵ روش خانگی برای کاهش وزن در ۲ هفته

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
اخبار
کاهش وزن در 2 هفته

۱۵ روش خانگی برای کاهش وزن در ۲ هفته

وزن گرفتن همیشه آسان تر از خلاص شدن از شر چربی های اضافی است. حداقل این چیزی است که اکثریت مردم  فکر می کنند. اگر شما در مورد چند کیلو اضافه وزنتان نگران هستید، در اینجا یک مجموعه کامل از راه حل ها را بیان می کنیم که می تواند به شما کمک کند تا در طول دو هفته از شر آنها خلاص شوید! در حالی که آنها ممکن است تمام چربی ها را به خودی خود از بین نبرند، اما آنها مطمئنا به شما کمک می کنند که سریع تر چربی بسوزانید. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بفهمید که آنها چه هستند و چگونه می توانند به شما کمک کنند.

 

در ادامه میخوانیم:

علت افزایش وزن چیست؟

راه طبیعی برای کاهش وزن در خانه۱۵

نمودار رژیم غذایی

نکات پیشگیرانه

 

چه چیزی سبب افزایش وزن می شود؟

گاهی اوقات بدون افزایش مصرف غذا یا کاهش فعالیت های بدنی خود، به طور غیر منتظره ای اضافه وزن  پیدا می کنید. این مساله ممکن است به صورت دوره ای، سریع یا مداوم باشد.

افزایش وزن دوره ای، به وضوح با نوسانات وزن شما در هر زمان و یا دوره ای مشخص می شود. این موضوع اغلب در طول چرخه قاعدگی زنان دیده می شود.

افزایش وزن سریع و غیرواقعی اغلب یک عارضه جانبی از مصرف تعدادی از داروهاست و در بیشتر موارد بی ضرر است.

افزایش وزنی پیوسته هست که در طول زمان بر اثر افزایش سن و زیادی خوردن اتفاق افتد.

در اینجا برخی از عواملی که باعث افزایش وزن می شوند را بیان می کنیم:

بارداری: در طول بارداری، زنان به دلیل رشد جنین و جفت، مایع آمنیوتیک، افزایش خون رسانی و بزرگ شدن رحم، افزایش وزن بیشتری دارند.

تغییرات هورمونی: هنگامی که یک زن وارد یائسگی می شود، هورمون استروژن کاهش می یابد. این می تواند باعث افزایش وزن در ناحیه شکمی و ناحیه شکم شود.

قاعدگی: زنان در طول این دوره در معرض احتباس آب و نفخ شکم قرار می گیرند. این نیز ممکن است با تغییر سطوح مختلف استروژن و پروژسترون همراه باشد که منجر به افزایش وزن دوره ای می شود.

احتباس مایع: احتباس مایع نیز به عنوان عامل ورم شناخته شده است. این باعث ورم اندام، دست، پاها، چهره یا شکم شما می شود که باعث افزایش وزن می شود.

داروها: بعضی از داروها مانند کورتیکواستروئیدها، داروهای ضد افسردگی، قرصهای ضد بارداری و داروهای روانپزشکی باعث افزایش وزن می شوند.

هر دلیلی برای افزایش وزن شما ممکن است، در اینجا برخی از درمان های طبیعی است که می تواند به شما کمک کند تا در طول دو هفته چند کیلو از وزنتان را کم کنید!

۱۵ راه طبیعی برای کاهش وزن در خانه:

سرکه سیب

چای سیز

عسل و لیمو

فلفل سیاه

آب جعفری

آب آلبالو

آلوئه ورا

برگ های کاری

دارچین

پودر فلفل قرمز

زنجبیل

سیر

روغن نارگیل

چای اولنگ

ماست

 

چگونه به طور طبیعی وزن را کاهش دهیم:

 

  1. سرکه سیب

 

آنچه نیاز دارید:

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

۱ لیوان آب

عسل (اختیاری)

 

آنچه باید انجام دهید:

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.

به خوبی مخلوط کنید و عسل را اضافه کنید.

این مخلوط را نوش جان کنید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

این مخلوط را دو بار در روز بنوشید.

 

چرا این موثر است:

سرکه سیب سرخ مانند سرکه سفید منبع غنی از اسید استیک است که فعالیت های ضد التهابی و ضد چاقی را ارائه می دهد و باعث کاهش وزن می شود.

 

  1. چای سبز

 

آنچه نیاز دارید:

۱ قاشق چایخوری چای سبز

۱ فنجان آب گرم

عسل

 

آنچه باید انجام دهید:

یک قاشق چایخوری چای سبز را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید.

به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بخیسانید و صاف کنید.

کمی عسل به چای اضافه کنید و بالافاصله نوش جان کنید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

چای سبز را سه بار در روز بخورید.

 

چرا این موثر است:

مصرف منظم چای سبز می تواند به کاهش وزن و نگهداری وزن کمک کند. چای سبز منبع غنی کاتچین ها و کافئین است که هر دو نقش مهمی در کاهش وزن دارند.

 

  1. عسل و لیمو

 

آنچه نیاز دارید:

نصف لیمو

۲ قاشق عسل

۱ لیوان آب گرم

 

آنچه باید انجام دهید:

آب لیمو را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.

به خوبی مخلوط کنید و دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.

بلافاصله محلول را بنوشید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

سه تا چهار بار در روز بنوشید.

 

چرا این موثر است:

ترکیبی از آب لیمو و عسل یک درمان بسیار محبوب برای کاهش وزن است. ویتامین سی در لیمو به اکسیداسیون چربی کمک می کند و عسل باعث کاهش فعالیت چربی می شود.

 

  1. فلفل سیاه

 

آنچه نیاز دارید:

۱ قاشق پودر فلفل سیاه

 

آنچه باید انجام دهید:

یک قاشق چای خوری فلفل سیاه پودر را به چای، سالاد یا هر ظرف غذایی اضافه کنید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

این کار را هر روز انجام دهید.

 

چرا این موثر است:

فلفل سیاه حاوی یک ترکیبی است که به آن عطر و طعم تیز خود را می دهد. این ترکیب باعث کاهش فعالیت چربی و کاهش چربی خون می شود که به شما در از دست دادن وزن کمک می کند.

  1. آب جعفری

 

آنچه نیاز دارید:

فنجان برگ جعفری ۱

½ فنجان آب

½ لیمو

عسل (اختیاری)

 

آنچه باید انجام دهید:

برگ های جعفری را بشویید و آنها را مخلوط کنید.

به مخلوط آب نیمی از لیمو و عسل را اضافه کنید.

مخلوط را با معده خالی بنوشید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

هر روز صبح یکبار به مدت ۵ روز میل کنید سپس ۱۰ روز وقفه دهید و دوباره مصرف کنید.

 

چگونه این موثر است:

ترکیب جعفری و لیمو یکی از بهترین راههای کاهش وزن است. جعفری و آب لیمو هر دو منبع غنی از ویتامین سی هستند که به هضم و اکسیداسیون چربی کمک می کند.

 

  1. آب زغال اخته

 

آنچه نیاز دارید:

یک لیوان آب زغال اخته تازه و شیرین نشده

 

آنچه باید انجام دهید:

یک لیوان آب زغال اخته شیرین نشده را بنوشید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

این نوشیدنی را ۲ تا ۳ بار در روز، ترجیحا قبل از هر وعده غذایی بنوشید.

 

چگونه این موثر است:

آب زغال اخته دارای کالری بسیار پایین است و جایگزین خوبی برای سایر آبها می باشد. این نیز یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که در اخراج سموم بدن شما و افزایش متابولیسم شما کمک می کند. این، به نوبه خود، در کاهش وزن کمک می کند.

 

  1. آب آلوئه ورا

 

آنچه نیاز دارید:

۱ فنجان آب آلوئه ورا

 

آنچه باید انجام دهید:

یک فنجان آب آلوئه ورا شیرین نشده مصرف کنید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

این نوشیدنی را ۲ تا ۳ بار در روز بنوشید.

 

چگونه این موثر است:

آب آلوئه ورا می تواند به کاهش وزن بدن با فعالیت های سوخت و سازی کمک کند. همچنین به هضم کمک می کند و پاسخ های التهابی در بدن شما را کاهش می دهد که باعث کاهش وزن می شود.

 

  1. برگ کاری

 

آنچه نیاز دارید:

۷ تا ۸ برگ کاری

 

آنچه باید انجام دهید:

برگهای کاری را به طور کامل بشویید.

هر روز صبح آنها را با معده خالی مصرف کنید.

 

چقدر باید انجام دهید:

شما باید روزانه به مدت چند روز مصرف کنید.

 

چگونه این موثر است:

برگ کاری میزان کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد، به این ترتیب باعث کاهش وزن می شود. آنها همچنین به هضم کمک می کنند – این باعث می شود که این بهترین درمان برای کاهش وزن باشد.

 

  1. دارچین

 

آنچه نیاز دارید:

½ قاشق چای خوری پودر دارچین

۱ لیوان آب گرم

½ لیمو

عسل

 

آنچه باید انجام دهید:

یک یا دو قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید.

آب لیمو را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

عسل را به این مخلوط اضافه کنید و آن را مصرف کنید.

 

چقدر باید انجام دهید:

یکبار روزانه با شکم خالی بخورید.

 

چگونه این موثر است:

دارچین در طول عصرهای متمادی برای مبارزه با چاقی و برای کاهش وزن استفاده شده است. این خواص به فعالیت های متابولیک آن که به درمان بیماری های قلبی و دیابت نیز کمک می کند، اعتبار می بخشد.

 

  1. پودر فلفل قرمز

 

آنچه نیاز دارید:

۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز

۱ لیوان آب

عسل

 

آنچه باید انجام دهید:

یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز را به یک لیوان آب اضافه کنید.

به خوبی مخلوط کنید و عسل کمی را اضافه کنید. این محلول را مصرف کنید.

همچنین میتوانید یک عدد فلفل قرمز را به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید.

 

چقدر باید انجام دهید:

روزانه مصرف کنید

 

چگونه این موثر است:

فلفل قرمز حاوی کپسایسین است که متابولیسم شما را افزایش می دهد و بدن شما را گرم می کند، در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

 

  1. زنجبیل

 

آنچه نیاز دارید:

۱ قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده

۱ فنجان آب گرم

عسل

 

آنچه باید انجام دهید:

یک قاشق چایخوری از زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید.

برای مدت ۷ دقيقه بخیسانید و سپس صاف کنید.

کمی عسل را به چای زنجبیل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

قبل از سرد شدن آن را بنوشید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

روزانه سه بار ترجیحا قبل از وعده غذایی

 

چگونه این موثر است:

زنجبیل باعث احساس سیری و کاهش گرسنگی می شود. همچنین بدن را گرم می کند، که در سوختن چربی اضافی کمک می کند و به طور طبیعی به کاهش وزن کمک می کند.

 

  1. سیر

 

آنچه نیاز دارید:

۱ الی ۲ قاشق چایخوری سیر رنده شده

 

آنچه باید انجام دهید:

یک الی دو قاشق چایخوری سیر رنده شده را به تمام ظروف غذا اضافه کنید

اگر شما بتوانید عطر و طعم قوی را تحمل کنید، می توانید به طور مستقیم از سیر استفاده کنید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

سه بار در روز

 

چگونه این موثر است:

سیر یکی دیگر از گیاهان است که می تواند به شما به طور طبیعی از دست دادن وزن کمک کند. این به خاطر خواص ضد چاقی طبیعی و توانایی آن در افزایش گرمایش بدن است.

 

  1. روغن نارگیل

 

آنچه نیاز دارید:

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه نشده

 

آنچه باید انجام دهید:

یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل تصفیه نشده را مصرف کنید

شما همچنین می توانید روغن نارگیل را به عنوان طعم و مزه به سالاد و ظروف غذایی خود اضافه کنید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

شما باید روغن نارگیل ۲ تا ۳ بار در روز مصرف کنید.

 

چگونه این موثر است:

حضور اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای در روغن نارگیل باعث کاهش وزن می شود. روغن اثرات قدرتمندی روی متابولیسم شما دارد که یکی از راه های اصلی است که به شما کمک می کند تا وزن خود را از دست بدهید.

 

  1. چای اولانگ

 

آنچه نیاز دارید:

۱ قاشق چایخوری چای اولانگ

۱ فنجان آب گرم

عسل

 

آنچه باید انجام دهید:

یک قاشق چای خوری چای اولانگ را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید.

برای مدت حدود ۷ دقیقه خیس کنید و سپس صاف کنید. اجازه دهید برای مدتی تا خنک شود.

کمی عسل به آن اضافه کنید و بلافاصله مصرف کنید.

 

چقدر این کار را انجام دهید:

چای اولانگ را روزانه سه بار مصرف کنید.

 

چگونه این موثر است:

یک نوشیدنی چینی شناخته شده به منظور سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن استو مناسب برای جلوگیری از گسترش سلول چربی، و جلوگیری از تکثیر سلولی چربی است. این نه تنها به کاهش وزن كمك می كند، بلكه به حفظ وزن شما كمك می كند.

 

  1. ماست

 

آنچه نیاز دارید:

۱ کاسه ماست ساده

 

آنچه باید انجام دهید:

یک کاسه ماست ساده مصرف کنید.

 

چقدر این را انجام دهید:

روزانه دو بار برای کاهش وزن مصرف کنید.

 

چگونه این موثر است:

ماست غنی از پروبیوتیک ها (باکتری های خوب) باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. این، به نوبه خود، کاهش وزن و مدیریت وزن را تسهیل می کند.

 

به همان اندازه که این روشهای خانگی شگفت انگیز هستند جادویی نیستند. شما باید چندین تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی خود برای کمک به این درمانهای خانگی و از دست دادن وزن خود داشته باشید. در زیر فهرستی از غذاهایی است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید و همچنین حذف کنید تا از آنها برای رسیدن به اهداف کاهش وزن خود کمک بگیرید.

 

نمودار رژیم غذایی

 

بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن:

گوشت گوسفند

ماهی

میوه ها

سبزیجات

شیر بدون چربی

میوه ها و آجیل خشک

 

مواد غذایی پرهیز شده:

کربوهیدراتها مانند نان سفید، ماکارونی و غیره

غذاهای منجمد

شکر

الکل

غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی ها

 

همراه با این تغییرات غذایی، همچنین باید به نکات ذکر شده در زیر برای نتایج سریعتر و جلوگیری از به دست آوردن وزن در آینده توجه داشته باشید.

 

نکات پیشگیرانه:

تمرینهای کششی روی عضلاتتان انجام دهید.

روزانه تمرین کنید.

یوگا انجام دهید.

رژیمتان را کنترل کنید.

صبحانه را از دست ندهید.

غذا های کوچک را در فواصل منظم مصرف کنید.

مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین بیشتر

مقدار زیادی آب بنوشید.

 

تمام راهنمایی های پزشکی و سلامتی که در بالا ذکر شد بسیار موثر هستند و رعایت روزانه آنها باید به شما در دستیابی به وزن هدف خود در عرض چند هفته کمک کنند.

سعی کنید آنها را انجام دهید و بگذارید بدانیم که چطور زندگی کردید. اگر شما شک و تردید دارید، آنها را در بخش نظرات در زیر پست کنید.

 

چطور وزن شما روی سلامتی شما تاثیر می گذارد؟

اضافه وزن نه تنها ظاهر شما را تغییر می دهد، بلکه خطر ابتلا به مشکلات عمده سلامت را نیز افزایش می دهد. افراد دارای اضافه وزن بیشتر احتمال دارد که به اختلالات قلب، سکته مغزی، دیابت، سرطان و حتی افسردگی دچار شوند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *