مصرف میوه بعد از تمرین

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
اخبار

نوشیدنی های ورزشی پس از تمرین را با این ۵ میوه جایگزین کنید.
کربوهیدرات برای متوقف کردن اثر کاتابولیک در تمرینات بسیار مهم است. آنها را در اسرع وقت پس از تمرین بکار ببرید. اگر بیش از چند ساعت پس از تمرین خود کربوهیدرات مصرف نکنید، پنجره ای که برای به دست آوردن بهترین دستاورد ها برای شما باز شده بود تا تمرین بعدی بسته می شود.

دلیل دیگری نیز وجود دارد. اگر به سختی تمرین می کنید، سطوح گلیکوژن عضلات خود را از بین می برید، که باید دوباره آن را بازسازی کنید. این کار نیاز به مصرف کربوهیدرات دارد – با برخی از پروتئین مخلوط شده – بنابراین شما می توانید از فروشگاه ها گلیکوژن بارگیری کنید و برای جلسه بعدی خود کامل شوید. (نسبت کربوهیدرات ها به پروتئین ها معمولا بین ۲ تا ۱ تا ۴ تا ۱ است.)

به گفته متخصص تغذیه کریس مور، نوشیدنی های ورزشی انتخاب خوبی برای ورزشکاران استقامتی است، اما میوه بعد از تمرینات قدرتی بهتر است. او می گوید: “میوه ها کربوهیدرات لازم و همچنین مواد مغذی را که برای بدن شما مناسب است، مانند فیبر، ویتامین C و کل ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را برای شما فراهم می کند.

همچنین همیشه بهتر است که برخی از قندهای طبیعی را به جای شکر های فرآوری شده مانند شربت ذرت پر فروکتوز که در اکثر نوشیدنی های ورزشی افزوده می شوند، ترجیح دهیم. اگر می توانید میوه را با یک مکمل اضافه کنید
لکه پروتئین ساخته شده با شیر نابالغ (که از طریق لاکتوز از کربوهیدرات های مفید تر استفاده می کند)، باید بهبودی مطلوب داشته باشد. یا، همانطور که مور پیشنهاد می دهد، فقط میوه را در مخلوط کن بندازید، در حالی که سرد کردن پس از تمرین را انجام می دهید. ماست یونانی با میوه گزینه دیگری است.

برای اینکه میوه های خاصی مصرف کنید به موارد زیر توجه کنید.

۵ میوه خاص در زیر برای شما آورده شده است.

۱- پرتقال ها

دوز روزانه ویتامین C را به همراه یک فاکتور مفید شامل فیبر، ویتامین A و کلسیم فراهم می کند.

۲- موز

مجموعه ای از فیبر و پکتین و کمک به هضم به علاوه حاوی پتاسیم و B6.

۳- آناناس

شامل ویتامین C و منگنز است و استخوان ها را متراکم و قوی نگه می دارد.

۴- توت فرنگی

حاوی آنتوسیانین ها در رنگدانه است و به سوختن چربی های ذخیره شده کمک می کند.

۵- کیوی

شامل ویتامین K، پتاسیم، فیبر و فولات است و به تولید گلبول های قرمز کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *