ارزش غذایی بیف beef

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
ارزش غذایی بیف

قبل از بررسی جدول ارزش غذایی بیف گوشت گاو ، درباره صدف بیشتر آشنا شوید.

بیف یکی از نام های گوشت گاو در آشپزی است. انسان ها از زمان های قبل از گوشت گاو به عنوان غذا استفاده می کردند. گوشت گاو منبعی از پروتئین و مواد مغذی با کیفیت بالا است.
گوشت گاو دارای چربی اشباع است، اما آیا این برای شما بد است؟ نه، نه. غذایی برای لذت بردن از گوشت گاو، از جمله استیک و بیف است.

ارزش غذایی بیف beef

یک عدد گوشت گاو تنها 3 تا 4 اونس است این استیک بزرگ استخوانی که قبلا ذکر شد ممکن است برابر با سه یا چهار وعده گوشت گاو باشد.
گوشت گاو یک منبع عالی از پروتئین، کارنیتین، روی، سلنیوم، آهن و ویتامین B است. اگر یک برش گوشتی را انتخاب کرده اید، مجبور نیستید با چربی بیش از حد، به خصوص چربی های اشباع شده که ممکن است با افزایش التهاب همراه باشد، آن را بخورید. بنابراین، برای مثال، 3 اونس استیک گوشت گاو حدود 150 کالری و 6 گرم چربی دارد. این یک بخش کوچک از گوشت است، اما به شما پروتئین بیش از 20 گرم می دهد.
پروتئین برای ساخت و نگهداری بافت عضلانی و برای فرآیندهای بیولوژیکی مختلفی که در بدن شما اتفاق می افتد ضروری است.
خوردن یک رژیم غذایی با گوشت قرمز با مشکلات قلبی عروقی و دیگر مشکلات سلامت، از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال همراه است، بنابراین بهتر است که مصرف گوشت گاو خود را به 3 تا 4 وعده در هفته محدود کنید. این خطرات سلامتی با انواع گوشت قرمز افزایش می یابد اما برای گوشت قرمز فرآوری شده مانند گوشت سوسیس، که ممکن است با گوشت گاو یا گوشت خوک ساخته شود، بدتر می شوند.

روش پخت بیف

پخت روش پخت گوشت در حفظ ارزش غذایی و سلامت آن اهمیت بالایی دارد. متخصص‌های علم تغذیه برای کاهش چربی‌های موجود در گوشت قرمز روش‌هایی مانند کباب کردن، بریان کردن، آبپز کردن را توصیه می‌کنند و تاکیدشان این است که به صورت سرخ‌کرده استفاده نشود. برای استفاده از گوشت منجمد، نخستین کار خارج کردن آن از انجماد است. برای این کار بهتر است گوشت را از چند ساعت قبل (با توجه به مقدار و ضخامت آن) در طبقهٔ پایین یخچال و در یک ظرف مناسب قرار داد. ظروفی را که گوشت خام در آن قرار دارد، باید با آب گرم و ماده شوینده شسته شود و از قرار دادن غذای پخته در ظرفی که گوشت خام در آن بوده، خودداری کرد. بهداشت محل و آشپز نیز باید رعایت شود. فرایند پخت گوشت باید به‌صورت کامل انجام شود و دما در تمام نقاط گوشت به بالای ۷۰ درجه سانتی‌گراد برسد. نشانه پخت کامل این است که در غذاهایی مثل خورشت، سوپ و آش غذا در حال جوشیدن باشد و داخل قطعات بزرگ‌تر گوشت بعد از پخت خونابه وجود نداشته باشد. در صورت پخت گوشت به صورت کبابی، بهتر است از گوشت ران استفاده شود. گوشت سردست و مغز ران به دلیل نوع بافت برای نرم شدن احتیاج به رطوبت دارند و با روش پخت خشک (کباب کردن) سفت می‌شوند. همچنین طولانی شدن زمان پختن تا صرف غذا احتمال آلودگی را افزایش می‌دهد. اسیدی شدن گوشت در مراحل نخست پخت، باعث سفت شدن گوشت و طولانی شدن زمان پخت می‌شود.

مواد غذایی جایگزین بیف

علاوه بر گوشت بدون چربی، منابع دیگر پروتئین که می‌توانند به عنوان جایگزین استفاده شوند به شرح زیر هستند: ماهی‌های پرچرب، از جمله سالمون، قزل آلا و شاه ماهی این ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده مانند امگا ۳ هستند و مصرف این ماهی‌ها احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. دانه‌ها و مغزها، مثل بذرک و گردو این مواد منابع خوبی به ویژه برای اسیدهای چرب ضروری هستند. دانه‌های دیگر از جمله تخم آفتاب گردان، فندق و بادام سرشار از ویتامین E هستند. با این وجود باید مصرف آنها را کنترل کرد زیرا کالری زیادی دارند

در زیر جدول ارزش غذایی بیف گوشت گاو را مشاهده می کنید.

ارزش غذایی بیف گوشت گاو

مقدار: 100 گرم
در هر وعده %   ارزش روزانه*
کالری 250
چربی کل 15 g  23%
چربی اشباع شده 6 g  30%
چربی غیر اشباع 0.5 g
چربی غیر اشباع سالم g 7  اسید های چرب ترانس 1.1 g
کلسترول  90 mg  30%
سدیم 72 mg  3%
پتاسیم 318 mg  9%
کربوهیدرات 0 g  0%
فیبر رژیمی 0 g  0%
شکر 0 g
پروتئین 26 g  52%
Vitamin C 0% Vitamin A 0%
 Iron 14% Calcium 1%
Vitamin B-6 20% Vitamin D 1%
Magnesium 5% Vitamin B-12 43%
*ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی 2،000 کالری است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید