ارزش غذایی کره بادام زمینی – میزان کالری بادام زمینی

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
ارزش غذایی کره بادام زمینی

قبل از خواندن ارزش غذایی کره بادام زمینی ، درباره این ماده غذایی بیشتر بدانید.

آیا کره بادام زمینی برای رژیم غذایی مناسب است؟ آیا شما در حال تلاش برای کاهش و یا بهبود سلامت خود هستید؟ اگر شما توصیه برخی از کارشناسان رژیم غذایی یا سرفصل های برخی از مقاله های چالش برانگیزی را بخوانید، ممکن است باور داشته باشید که کره بادام زمینی دارای قدرت جادویی است تا سایز کمر شما را کاهش دهد و میل شما را محدود کند. اما شما باید مزایای کره بادام زمینی با تغذیه های دیگرتان متعادل کنید. اگر کره بادام زمینی بیش از حد بخورید، ممکن است رژیم غذایی شما دچار مشکل شود.

افرادی که به سلامتشان اهمیت می دهند باید از محتوای چربی و کالری کره بادام زمینی آگاه باشند. در حالی که این غذا دارای کربوهیدرات کم و پروتئین بالا است و برخی از فیبرها را تولید می کند.

ارزش غذایی کره بادام زمینی نسبت به مارک ها

کره بادام زمینی یکی از مواد پر کالری است که می توانید روی یک ساندویچ قرار دهید. کره بادام زمینی حاوی 190 کالری و 16 گرم چربی در هر دو قاشق غذاخوری است. تغییرات بسیار کمی در شمارش کالری، میزان شکر و میزان چربی مارک های مختلف کره بادام زمینی وجود دارد.

کره بادام زمینی کم چربی حاوی حدود همان کالری است اما کمی چربی کمتری دارد و علامت های تجاری که “طبیعی” نامگذاری شده اند لزوما کالری کمتری دارند.

کره بادام زمینی جیف (خامه ای، معمولی یا خارق العاده): 190 کالری، 16 گرم چربی، 3 گرم شکر، 7 گرم پروتئین
جیف طبیعی کره بادام زمینی (کرم یا کراکر): 190 کالری، 16 گرم چربی، 3 گرم شکر، 7 گرم پروتئین

کره بادام زمینی Jif Natural و عسل: 190 کالری، 15 گرم چربی، 5 گرم قند، 7 گرم پروتئین
کره بادام زمینی کره ای Jif فقط 190 کالری، 16 گرم چربی، 2 گرم شکر، 7 گرم پروتئین
جیف کاهش چربی کره بادام زمینی: 190 کالری، 12 گرم چربی، 4 گرم شکر، 7 گرم پروتئین
جیف امگا 3 کره بادام زمینی: 190 کالری، 16 گرم چربی، 2 گرم شکر، 7 گرم پروتئین
کره کره کره Skippy کره: 190 کالری، 16 گرم چربی، 3 گرم شکر، 7 گرم پروتئین
Skippy کره بادام زمینی کره چربی کم: 180 کالری، 12 گرم چربی، 4 گرم قند، 7 گرم پروتئین
کره بادام زمینی کلاسیک جاستین: 190 کالری، 16 گرم چربی، 2 گرم قند، 8 گرم پروتئین
کره بادام زمینی طبیعی رژیمی: 190 کالری، 12 گرم چربی، 2 گرم قند، 8 گرم پروتئین
هنگامی کره بادام زمینی می خورید، مقدار کره بادام زمینی را که بر روی نان پخش می کنید اندازه گیری می کنید؟ اغلب قاشق را لیس می زنید؟ کره بادام زمینی یکی از آن غذاها است که ما دوست داریم آن را بخوریم.

اما با توجه به مقدار بالای کالری و چربی، این کلسترول اضافی می تواند کل کالری غذای روزانه را در بر داشته باشد.

انواع کره بادام زمینی

کرهٔ بادام زمینی در دو نوع تولید می‌شود. نوع نخست نرم است و تنها شامل کره می‌باشد اما در نوع دوم تکه‌های خرد شده بادام زمینی نیز به کره اضافه می گردد.

کرهٔ بادام زمینی دارای تکه‌های خرد شده

طرز تهیه کره بادام زمینی

برای تهیهٔ کرهٔ بادام زمینی در خانه، ابتدا ۵۰۰ گرم بادام زمینی پوست کنده را با مقداری آب مخلوط کرده و می‌جوشانیم تا حدی که کمی پخته شود اما له نگردد. سپس با آبکش کردن آن، ۴۰۰ گرم روغن گیاهی مانند روغن گردو، بادام زمینی یا نارگیل را به همراه یک چهارم قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کرده و در مخلوط‌کن می ریزیم تا به صورت کره درآید.

اغلب کرهٔ بادام زمینی را به صورت شیرین مصرف می‌کنند، برای این منظور می‌توان شیرین‌کننده‌هایی ازجمله شکر یا عسل را نیز به آن اضافه کرد.

هم چنین می‌توان تکه‌های خرد شدهٔ بادام زمینی را نیز در پایان به آن اضافه نمود.

ارزش غذایی کره بادام زمینی

بادام زمینی و کرهٔ آن، منبع خوب و با صرفه‌ای از پروتئین هستند و بیشتر ویتامین‌ها و املاحی را که به سختی به‌دست می آیند، تأمین می‌کنند که این ویتامین‌ها و املاح شامل اسید فولیک، ویتامین ای، مس، سلنیوم، منیزیم، روی و همچنین رنگدانه‌های گیاهی و فیبر خوراکی می‌باشد.

ضد کلسترول : چربی‌های موجود در کرهٔ بادام زمینی از نوع چربی‌های خوب هستند و به همین دلیل این کره برای کسانی که مستعد بیماری‌های قلبی هستند سودمند است. تحقیقات نشان داده است که مصرف حداقل ۴ بار بادام زمینی در هفته تا ۳۷ درصد از خطر بیماری‌های قلبی می کاهد.
ضد سرطان : فیتواسترول موجود در بادام‌زمینی و کره بادام‌زمینی نیز می‌تواند رشد سلول‌های سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را کند کرده و حتی از بروز سرطان ریه در افراد مستعد بکاهد. بادام‌زمینی حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان به نام رزوراترول نیز هست که می‌تواند به نوعی ترکیب ضدسرطانی به نام پیساتانول تغییر شکل یابد. این تغییر به کمک نوعی آنزیم که در تومورهای سرطانی یافت می‌شود، ایجاد می‌شود و به این ترتیب مانع رشد تومورها خواهد شد.
ضد دیابت : فیبر و منیزیم موجود در کرهٔ بادام زمینی ازجمله عواملی هستند که باعث خاصیت ضد دیابتی این ماده می گردد.
جلوگیری از سنگ کیسهٔ صفرا : مصرف مرتب کره بادام‌زمینی می‌تواند احتمال ابتلا به سنگ صفرا را در مردان و احتمال برداشتن کیسه صفرا را در زنان کاهش دهد. دلیل این خاصیت بادام زمینی نیز وجود فیبرهای غذایی، فیتوسترول و منیزیم است.

هشدارها در مصرف کره بادام زمینی

باوجود سودمندی‌های فراوان، باید توجه داشت که بادام زمینی ازجمله مواد حساسیت‌زا (آلرژی‌زا) است. حساسیت به بادام‌زمینی می‌تواند شدید باشد، طوری‌که مصرف مقدار کمی از آن می‌تواند به شوک آنافیلاکسی منجر شود. در نتیجه افراد مبتلا به آلرژی باید از مصرف هر گونه غذای حاوی بادام‌زمینی خودداری کنند، حتی خوردن کره بادام‌زمینی هم به دلیل داشتن ذرات پروتئین درست نیست. بنابراین در دو سال اول زندگی نباید از بادام زمینی و فراورده‌های آن برای تأمین انرژی کودک استفاده کرد، ولی بعد از آن در صورت نداشتن حساسیت، می‌توان آن را در برنامه غذایی گنجاند.

از سوی دیگر، گاهی پزشک به افرادی که مستعد ابتلا به سنگ کلیه و مثانه هستند، توصیه می‌کند از خوردن مواد غذایی حاوی اگزالات‌ها از جمله بادام زمینی و کرهٔ آن خودداری کنند، زیرا این ترکیبات احتمال بروز این سنگ‌ها را بالا می برند.

در زیر جدول ارزش غذایی کره بادام زمینی را مشاهده می کنید.

ارزش غذایی کره بادام زمینی

مقدار: 100 گرم
در هر وعده %   ارزش روزانه*
کالری 588
چربی کل 50 g  76%
چربی اشباع شده 10 g  50%
چربی غیر اشباع 14 g
چربی غیر اشباع سالم g 24
کلسترول  0 mg  0%
سدیم 17 mg  0%
پتاسیم 649 mg  18%
کربوهیدرات 20 g  6%
فیبر رژیمی 6 g  24%
شکر 9 g
پروتئین 25 g  50%
Vitamin C 0% Vitamin A 0%
 Iron 10% Calcium 4%
Vitamin B-6 25% Vitamin D 0%
Magnesium 38% Vitamin B-12 0%
*ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی 2،000 کالری است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید