روش های خوردن میوه و سبزیجات بیشتر

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
اخبار
خوردن میوه و سبزیجات

همانطور که همه می دانیم ما باید میوه و سبزیجات بیشتری بخوریم … اما اینکار را نمی کنیم در این مقاله به روش های خوردن میوه و سبزیجات بیشتر می پردازیم. میوه ها و سبزیجات به خوشمزگی ساندویچ و کیک نیستند. حتی اگر ما مزه آنها را دوست داشته باشیم و متقاعد شده باشیم که میوه و سبزیجات تازه برای ما مفید هستند ، اغلب ما بسادگی فراموش می کنیم آنها را روزانه بخوریم گرچه مقداری از فروشگاه خرید کرده باشیم. راه حل آن در راحتی است: اگر خوردن غذاهای سالم را برای خود راحت تر کنیم، بنابر این بیشتر از آنها خواهیم خورد. در ادامه نکات کاربردی را خواهیم گفت:

برای خوردن میوه و سبزیجات بیشتر آنها را از قبل آماده برای خوردن کنید

بلافاصله بعد از خرید میوه و سبزیجات برای خودتان، آنها را شسته ، آماده و بسته بندی کنید. مقدار زیادی سیب، انگورو هویج بخرید. سیب ها و انگورها را شسته و آنها را در جایی بگذارید که بتوانید ببینید یا در جعبه های نگهداری غذا که آماده برای خوردن باشند. برشهای سیب با عسل و دارچین یا با کره بادام زمینی مزه بی نظیری می سازد. هویج ها را شسته ، پوست کنده و در یخچال بگذارید تا بعنوان میان وعده ای سریع و راحت استفاده کنید. زمانیکه ما گرسنه می شویم اطراف را نگاه می کنیم ، در یخچال را باز می کنیم و اگر فقط برشهای نان و مربا را ببینیم آن چیزی هست که می خوریم بدون توجه به اینکه چقدر هنگام خرید سبزیجات حسن نیت داشته ایم. اگر میوه ها و سبزیجات تنها میان وعده های آسان در منزلتان باشند به شما کمک بیشتری خواهند کرد.

اسموتی درست کنید

روش دیگری که خیلی آسان هست تا سبزیجات را مصرف کنیم مخلوط کردن آنها به صورت  اسموتی هست. موز می تواند مزه اسفناج و یا حتی بروکلی را پوشش دهد و یک مخلوط بسیار موثر بسازد. یک عدد سیب، یک عدد موز رسیده، یک مشت اسفناج دو فنجان آب را با هم مخلوط کنید و این اسموتی را به 5 قسمت تقسیم کرده و در طول یک روز بخورید.

چاشنی های خودت را بساز

همیشه ماست ساده را بخرید و چاشنی های میوه ای خودتان را بسازید. سیبها، موزها و هلوهای قطعه شده را همراه با مقداری عسل با هم قاتی کنید. شما یک ماست اعلاء و باکیفیت ساخته اید که در هیچ قفسه سوپر مارکتی نمی توان پیدا کرد. موز با مقدار کمی عسل و دارچین توی جو پرک برای صبحانه هم می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

برای خوردن میوه و سبزیجات بیشتر ، آنها را مخفی نگه ندارید

غالبا ما با بهترین نیت ها برای خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات آنها را می خریم و یخچال را پر می کنیم اما … آنها را نمی خوریم. هر آنچه از دیده بیرون رود از فکر هم بیرون می رود. برای پیشگیری ، میوه هایی که نیاز به یخچال ندارند را روی کابینت یا میز قرار دهید جایی که بتوانید آنها را ببینید و مابقی را در میانه یخچال قرار دهید ، نه در قسمت پایینی که آنها را نبینید. هر چه بیشتر آنها را ببینید بیشتر به یکی از آنها تمایل پیدا می کنید.

برای خوردن میوه و سبزیجات بیشتر یک روز در هفته از گوشت پرهیز کنید

شما می توانید یک وعده غذایی را فقط با سبزیجات بسازید. شما می توانید لوبیا گیاهی بخورید یا اینکه دو گوجه فرنگی برش شده با یک بادمجان و مقداری پنیر فتا داخل یک فویل روی اجاق بگذارید. یک وعده ناهار بر اساس سبزیجات می تواند مزه خوبی داشته باشد. یک روز در هفته  از خوردن گوشت پرهیز کنید.

خلاق باش

پوره آووکادو را به جای مایونز روی ساندویج استفاده کنید

پوره کلم همراه با سیب زمینی بخورید

از کاهو به جای نان استفاده کنید: شما می توانید یک لایه از آن را اطراف قطعات مرغ گریل شده بپیچانید.

سبزیجات منجمد بسیار راحت هستند و با ماکارونی و کوکو بسادگی خوشمزه می شوند.

میوه ها را به آنچه می پزید اضافه کنید: کلوچه ها ، پنکیک ها ، کیک ها

چیپس سیب درست کنید : 1- سیبها را خیلی باریک برش دهید. 2- آنها را بصورت یک لایه روی یک ورق پخت پهن کنید. 3- روی یک طرف از سیبها دارچین بپاشید. 4- بگذارید داخل فر تا با حرارت 200 فارنهایت یا 90 درجه سانتیگراد برای دو و نیم ساعت بپزد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.