ارزش غذایی بادام زمینی – فواید بادام زمینی – جدول ارزش غذایی بادام زمینی Peanut

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
ارزش غذایی بادام زمینی

ارزش غذایی بادام زمینی – فواید بادام زمینی

در این نوشته از سایت فیتنس لایف استایل fitnesslifestyle شما را با ارزش غذایی بادام زمینی بیشتر آشنا می کنیم. گردو یکی از ریز مغذی ها یا مغز هایی است که بسیار محبوب می باشد.

بادام‌زمینی یا پسته‌شامی (همچنین بادام‌کوهی یا پسته زمینی)، نام بوته و میوه‌ای با نام علمی Arachis hypogaea است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی است و از آنجا به نقاط گوناگون دنیا برده شده‌است. بوتهٔ آن که بوته‌ای یک‌ساله است ۳۰ تا۵۰ سانتیمتر ارتفاع دارد. بادام زمینی بومیِ برزیل. آب و هوای گرم برای کِشت این گیاه مناسب است. بادام زمینی دارای ساقه‌ای راست است. برگ‌های آن مرکب از دو زوج برگچه است و گل‌های آن دو نوع متفاوت به رنگ زرد که پس از تلقیح، دمِ گل خم می‌شود و به سطح خاک می‌رسد و سپس کم‌کم در خاک فرورفته، میوه در داخل خاک پدید می‌آید.

ارزش غذایی

بادام زمینی منبعی است غنی از پروتئین، ولی از آنجا که دارای بعضی انواع آمینو اسیدهای ضروری مانند لیزین، سیستین و متیونین نیست توصیه می‌شود به همراه مواد غذایی مکمّل استفاده شود مثل بدنسازان یا ورزشکارانِ دیگر.

 حساسیت به بادام زمینی

بعضی افراد حساسیت شدید به بادام زمینی دارند. برای این افراد حتی بو کردن بادام زمینی ممکن است منجر به مرگ شود.

آشنایی بیشتر با مغز بادام زمینی

اگر چه بادام زمینی کالری کم نیست، می تواند بخشی از رژیم غذایی سالم باشد، زیرا برای قلب شما مناسب است و برای از دست دادن یا به دست آوردن وزن مناسب است. تعداد انگشت شماری از بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است.

با وجودی که آنها در نام خود “بادام” دارند، اما بادام زمینی در درختان رشد نمی کند، و آنها به بادام، گردو، و دیگر آجیل ها مرتبط نیستند.

مغز گردو یا مغز گردو نوعی مغزدانه است که به صورت خام (طبخ نشده) مصرف می‌گردد. این مغز می‌تواند به تنهایی یا آجیل با ترکیب سایر مغزها نظیر بادام، پسته، فندق و… مصرف شود. مغز گردو از خشکبار است.
مغز گردو را همچنین برای مصرف طبخ می‌کنند.

در مناطق مختف کشور انواع غذاها با طبخ گردو حاصل می‌شود. در برخی از غذاها این ماده به صورت تزئین یا مواد افزودنی است و در برخی از غذاها به عنوان ماده اصلی آن غذا یا خورشت بکار می‌رود. یکی از غداهایی که مغز گردو بعنوان ماده لازمه و اصلی آن است، خورشت فسنجان می‌باشد. به دلیل سردی بودن آن است که موارو زیادی برای مصرف دارد.

بادام زمینی متعلق به خانواده لوبیا است، بنابراین آنها مربوط به نخود فرنگی، لوبیا خشک و سویا است.

یک وعده بادام زمینی برابر با یک اونس یا حدود 28 بادام زمینی است. این نیز در مورد تعداد بادام زمینی است که در دست شما قرار دارد. تعداد انگشت شماری از بادام زمینی حدود 166 کالری دارد که اکثر آنها از چربی به علاوه 7 گرم پروتئین تشکیل شده است.

مزایای سلامتی بادام زمینی

بادام زمینی برای قلب مفید است زیرا منبع خوبی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که ممکن است باعث کاهش کلسترول شود. اداره غذا و داروی ایالات متحده زیر اجازه می دهد بر روی بسته بندی مواد غذایی حاوی بادام زمینی کل یا خرد شده قرار گیرد:

شواهد علمی نشان می دهد و اثبات می کند که خوردن 1.5 اونس در روز بسیاری از آجیل ها مانند بادام زمینی به عنوان بخشی از رژیم کم چربی اشباع شده و کلسترول ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

در زیر جدول ارزش غذایی بادام زمینی را مشاهده می کنید.

ارزش غذایی بادام زمینی

مقدار: 100 گرم
در هر وعده %   ارزش روزانه*
کالری 567
چربی کل 49 g  75%
چربی اشباع شده 7 g  35%
چربی غیر اشباع 16 g
چربی غیر اشباع سالم g 24
کلسترول  0 mg  0%
سدیم 18 mg  0%
پتاسیم 705 mg  20%
کربوهیدرات 16 g  5%
فیبر رژیمی 9 g  36%
شکر 4 g
پروتئین 26 g  52%
Vitamin C 0% Vitamin A 0%
 Iron 25% Calcium 9%
Vitamin B-6 15% Vitamin D 0%
Magnesium 42% Vitamin B-12 0%
*ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی 2،000 کالری است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

سیر شدن فقط با یک مشت گردو

دیدگاهتان را بنویسید