راهنمای ویژه برای مکمل CLA

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
مکمل CLA

طرفداران پرو پا قرص مکمل CLA ، به تاثیر عضله سازی اش قسم می خورند. اما تحقیق ها همیشه آن را تایید نکرده اند.

آیا باید از آن استفاده کرد ؟

CLA می تواند بین سلامت و بدنسازی جدایی بیندازد.

شما از هر کس که بپرسید، خواهد گفت که این مکمل به او کمک کرده تا لاغر شود و در عین حال ، حجم عضلاتش را داشته باشد، یا حداقل می گویند به آنها کمک کرده تا دیگر چاق نباشند. این مکمل همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده نسبتا اجباری در چربی سوزهای غیر الکلی و خیلی از ترکیبات دیگری است که به کاهش وزن کمک می کنند.

اگر چه علم، همیشه هم از جذابیت CLA حمایت نکرده است.

آیا این اسید چرب باید یکی از محصولاتی باشد که شما برای کاهش وزن استفاده می کنید؟ در اینجا موضع تحقیقات را در این مورد می خوانیم.

مکمل CLA چیست؟

CLA واژه ای است که به خانواده ایزومر های اسید لینولئیک اشاره می کند و در کل با نام اسید لینولئیک کانژونگه شناخته می شوند. این اسید های چرب اشباع نشده، عملکرد های فیزیولوژیکی مختلفی را در بدن اعمال می کنند. از آنجا که تعدادی نتیجه مثبت از تحقیقات درباره ترکیبات بدن بدنست آمده، CLA معمولا در مکمل های چربی سوز یافت می شود و یک فاکتور همیشگی در میان بدنسازان است.

مکمل CLA چه کاری انجام می دهد؟

بسیاری از صحبت هایی که در مورد چربی سوزی CLA شده، حاکی از آن است که بر سیستم PPAR تاثیر می گذارد. PPAR یک خانواده گیرنده سیگنال است که مربوط به تعدادی از عملکرد های متابولیسمی در بدن است، شامل چربی سوزی و سیگنال دهی طبیعی استروئید.

اگر چه تحقیقات بیشتری بر روی انسان ها باید انجام شود، اما بر اساس تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام شده، به این نتیجه رسیده اند که CLA تاثیرات بیولوژیکی بسیاری دارد و نیز این پتانسیل را دارد که فشار خون را کنترل کند.

مزایای مکمل CLA چیست؟

CLA را برای موارد زیر توصیه می کنند: بهبود حجم بدن، کاهش چربی، کمک به کاهش وزن و بالا بردن سوخت و ساز بدن

مکمل های بدنسازی بانوان

راهنمایی درباره مکمل CLA

مطالعاتی که بر روی حیوانات انجام شده نشان می دهد که می توان به CLA اعتماد کرد. اگر چه تست ها بر روی انسان های بزرگسالی که فعال و سالم هستند، تاثیر کمتری نشان دادند. مکمل CLA بیشترین تاثیر خود را بر افرادی نشان داده که دارای تحقیقات نشان داده که حدود 3 و 4 گرم از این مکمل در هر روز و به مدت 6-12 ماه می تواند تاثیر خوبی در بهبود تنظیمات بدن داشته باشد، به خصوص در افرادی که دارای اضافه وزن هستند و ورزش نمی کنند. گرچه باید تاکید کرد که این تاثیر در طولانی مدت اتفاق می افتد. اگر می خواهید از CLA استفاده کنید، باید حداقل 6 ماه آن را مصرف نمایید. بر اساس همین تحقیق، مکمل CLA به تنهایی نمی توانید تاثیر چشم گیری بر افراد خیلی ورزشکار یا لاغر داشته باشد.

پس آیا این مکمل دارای شرایط خوبی است؟ محققان کانادایی CLA را به مدت 7 هفته به افراد مورد آزمایش دادند که این افراد خود هفته ای 3 بار ورزش با وزنه انجام می دادند. آن های که از CLA استفاده کردند، افزایش بیشتری در بافت عضلانی داشتند (1-4 kg) اما گروه کنترلی ، تنها 0.5 کیلو افزایش در عضلات داشتند.

آیا استفاده از مکمل CLA تاثیر مثبتی بر سلامت دارد؟

به طور کلی، با وجود اینکه داده های امیدوار کننده ای از مطالعه بر روی حیوانات بدست آمده، نتایج آزمایشات بر روی انسان ها غیر قابل اعتماد هستند. انسان هایی که دارای شرایطی مانند فشار خون بالا یا اضافه وزن بودند، تنها کسانی بودند که از مکمل CLA نفع بردند، مانند عدم ورم، اما تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

در زیر بخشی از این مطالعات را برای شما بیان می کنیم:

سلامت قلب : استفاده از CLA به مقدار 4-5 گرم به مدت 8 هفته، فشار خون را در افراد دارای فشار خون بالا تنظیم می کند.

یک آنالیز دیگر که اخیرا آثار مکمل CLA را مطالعه کرده است، نشان داده که مکمل CLA تاثیر بیشتری بر افراد دارای فشار خون داشته است ( در مقایسه با افرادی که دارای فشار خون نرمال بودند )

سیستم ایمنی و ورم : نشان داده شده که CLA تاثیرات مفیدی بر سیستم ایمنی در حیوانات داشته است. اگر چه داده های قطعی و کافی در مورد تاثیرات CLA در انسان ها وجود ندارد.

عوارض جانبی مکمل CLA چیست ؟

دز های بالای CLA می تواند بیماری های معده ای و روده ای را به همراه داشته باشد. اما در دز های پایین، بی خطر است و جای نگرانی نداشته و عوارض جانبی ندارد.

در حل حاضر، هیچ تداخل دارویی با CLA شناخته نشده و برای استفاده انسان ها خطری ندارد.

 

مکمل CLA در چه غذاهایی وجود دارد؟

CLA به طور طبیعی در گوشت و محصولات لبنی یافت می شود. اما میزان آن بسیار کم است و بسیار کمتر از دزی است که خود مکمل فراهم می کند.

چه فرم هایی از مکمل CLA در دسترس هستند؟

شکل های مختلفی از CLA در دسترس است، مانند پودر و قرص. اما عمدتا به شکل کپسول ژله ای استفاده می شود. هیچ اسم جایگزینی برای CLA وجود ندارد.

طریقه استفاده مکمل CLA :

مطالعات، دز مصرفی CLA را از 1.4 گرم تا 6.8 گرم در روز اعلام کرده است. اگر چه مطالعات مختلف، دز های متفاوتی را پیشنهاد می کنند، رایج ترین دز پیشنهادی 3.4 گرم در روز است.

مترجم : خانم صمدی

دیدگاهتان را بنویسید