درمان زانو درد با ورزش

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
درمان زانو درد

آیا شما نیز دچار زانو درد هستید ؟ در صورتی که جواب شما مثبت است مقاله زیر در رابطه با درمان زانو درد با ورزش به شما کمک می کند.

چگونگی بهبودی پس از آسیب دیدگی زانو

اگر زانو را با شانه مقایسه کنیم ، زانو در ظاهر اتصال مفصلی ساده تری دارد که اجازه مفصل بندی بین استخوان ران و استخوان درشت نی و بین استخوان ران و کشکک زانو را می دهد. اگرچه منظور این نیست که همه چیز درباره آن ساده باشد. در حقیقت، زانو یکی از مفصل هایی است که بارها آسیب می بیند چرا که فشار زیادی را تحمل می کند و بدلیل پیچیدگی کاری زمانی که آسیب ببیند نیازمند بازتوانی می باشد.

مشابه اکثر مفصلها زانو از پیچ خوردگی یا رگ به رگ شدن یا از فرسایش و پارگی دچار آسیب می شود. پیچ خوردگی پا، معمولا رباط یا وترهای عضلانی را، و فرسایش و پارگی، معمولا غضروفها را تحت تاثیر قرار می دهد که محلی نرم برای ارتباط بین قطبهای استخوان و مفصل می باشد. یک نوع دیگری از آسیب دیدگی زانو وجود دارد که جدی هست و نیاز به مداخله پزشکی دارد از این رو در آخر به آن می پردازیم.

اگر پیچ خوردگی اتفاق بیفتد شما قادر به تشخیص آن هستید چرا که زانو در حین یک تمرین خاص آسیب می بیند.

درمان پیچ خوردگی زانو

درمان معمولی زانو درد، گذاشتن یخ روی قسمت آسیب دیده به محض اینکه درد حس شد و سپس بعد از اینکه زانو استراحت داده شد، به آرامی شروع به ماساژ موضعی تاندونهای تحت تاثیر کنید. در این مرحله همچنین گرم نگه داشتن مفصل زانو با بانداژ بصورت شل کمک می کند. بالا رفتن دما به افزایش جریان خون و سرعت بخشیدن به روند معالجه کمک می کند.

بازتوانی زانو نیازمند کشش ها و انقباض های آرام زانو هست در حالیکه به پشت خوابیده اید تا فشار را از روی آن بردارید و سپس انجام تمرینات مقاومتی زانو به افزایش انعطاف پذیری کمک می کند. زانوهای قوی نیازمند ماهیچه های قوی می باشند.

چهار گروه عضله ای خاص وجود دارد که به ثابت نگه داشتن مفصل زانو کمک می کنند

چهار سر ران

همسترینگ

ساق

ماهیچه های لگنی

تمرینات مقاومتی مفصل زانو

ماهیچه هایی که مفصل زانو را حمایت می کنند اگر بصورت طبیعی بوسیله حرکات پویا قوی باشند به میزان زیادی فشار کمتری روی آن اعمال می شود و حتی احتمال فرسودگی و پارگی کاهش می یابد. بازتوانی زانو نیازمند کار مداوم روی همه گروه های ماهیچه ها با افزایش مداوم تعداد تکرارها می باشد.

آسیب ACL یا PCL زانو

در داخل مفصل زانو به خودی خود دو دسته از وترهای عضلانی (رباط زانو) هستند که ACL  و PCL نامیده می شوند که توانایی از هم گسستگی دارند.این یک آسیب رایج می باشد، مخصوصا در ارتباط با رشته های ورزشی مانند فوتبال و هاکی روی یخ . این دو رباط زانو برای مرمت شدن نیازمند عمل جراحی زانو می باشند بنابراین تمرینی وجود ندارد که شما بتوانید برای معالجه انجام دهید. مطالعات نشان داده اند که ماهیچه های قوی اطراف مفصل زانو به روند ریکاوری پس از عمل و حفاظت مفصل زانو از آسیب دیدگی مجدد کمک می کند.

تمرینات درمان زانو درد با ورزش

درمان زانو درد

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید