انواع تیپ های بدنی زنان و مردان

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
تیپ های بدنی زنان و مردان

انواع تیپ های بدنی زنان و مردان :

در این مقاله درباره انواع تیپ های بدنی زنان و مردان بیشتر یاد می گیرید و تیپ های بدنی مختلف را درک می کنیم.

آیا شما یک ectomorph، endomorph، یا mesomorph هستید؟ نوع بدن شما زمانی که متولد می شوید می تواند تأثیر زیادی بر روی تمرینات شما داشته باشد.

برنامه ای را طراحی کنید که با نوع بدن شما سازگار باشد.

تیپ های بدنی زنان و مردان انواع مختلفی دارد بعضی از ما به طور طبیعی لاغر برخی از ما به طور طبیعی چاق هستیم. ضخامت و ساختار استخوان ما نیز متفاوت است، مانند صفات مانند طول عضله شکم ما و میزان متابولیسم. هنگامی که به بهبود تناسب اندام خود فکر می کنید، بهتر است ترکیبی از ویژگی های ژنتیکی خود را درک کنید تا شانس بیشتری برای ساختن جسمی که می خواهید داشت باشید.

انواع تیپ های بدنی : تیپ بدنی اکتومورف لاغر

آدم هایی را می شناسید که می توانند هر وقت که می خواهند هر چیزی را بخورند بدون اینکه حتی یک ذره هم دچار اضافه وزن شوند؟

این آدم ها احتمالا اکتومورف هستند.

آنها معمولا به طور طبیعی لاغر هستند که خود یک امتیاز بزرگ است اما قسمت منفی ماجرا ان جاست که اگر تصمیم داشته باشند که بدن خود را بهبود داده و زیباتر کنند، برای ساختن عضله و ماهیچه باید به سختی تلاش کنند.

برخی گمان می کنند که همه اکتومورف ها قد بلند و لاغر هستند.

اتفاقا بسیاری از قد بلند ها اکتومورف هستند، اما قد، تنها ملاک تعیین کننده نیست، بکه تیپ بدنی بستگی به فاکتورهایی مانند مقادیر اسکلتی، حجم استخوان و متابولیسم دارد. برای مثال اکتومورف ها معمولا دارای شانه و لگن باریک، استخوان های سبک و متابولیسم بالا هستند و مچ دست ها، زانوها و مچ پاهایشان معمولا از حد نرمال کوچکتر است.

انواع تیپ های بدنی : تیپ بدنی اندومورف مربعی شکل

اندومورف ها معمولا ساختار استخوانی سنگین تر و بدنی مربعی شکل دارند و دارای کمر عریض و لگن بزرگ هستند.مفاصل انها غالباَ ضخیم تر بوده و متابولیسم کندتری دارند.

بر خلاف اکتومورف ها ، اندومورف ها برای اضافه کردن حجم، با مشکل روبرو نیستند.

مشکل آنها کم کردن حجم است.

افرادی که دارای این نوع اندام هستند، اگر بخواهند لاغر شوند، باید در رعایت رژیم غذایی و انجام ورزش های هوازی فراوان، بسیار تلاش کنند.

انواع تیپ های بدنی : تیپ بدنی مزومورف بی عیب

داشتن اندام مزومورف یک نعمت است.

بسیاری از بهترین بدنساز ها در طول تاریخ، از جمله دوریان یتس، سرجیو اولیوا، لی هینی، رونی کلمن (Sergio Oliva, Lee Haney, Dorian Yates, and Ronnie Coleman) مثال های خیلی خوبی از این دسته ی خوش شانس هستند. ساختار استخوان ترقوه عریض و کمر باریک، ساختار مطلوب مخروطی شکل را فراهم می کند. مفاصل این دسته افراد به اندازه کافی بزرگ است و می تواند حجم زیاد عضلات را سازماندهی و نگهداری کند، اما به اندازه کافی نیز کوچک هستند و تناسب ظاهری زیبایی را میان عضلات و مفاصل ایجاد می کند.

بالانس کردن بدن ( عیب یابی از رایج ترین ضعف های فیزیکی )

اگر عضله چهار سر تنومند رونی کلمن را برداشته و بر تن مردی با لگن و زانوهای بزرگ قرار دهید، جذابیت حال حاضر را نخواهد داشت. اما لگن باریک و مفاصل کوچک زانوهای کلمن باعث می شود که آن قالب ، مانند یک انسان فوق العاده به نظر برسد. و سپس متابولیسم مزومورف ها به نحوی است که به طور ژنتیکی متمایل به دریافت عضله باشند و نه چربی.

تمرین برای انواع تیپ های بدنی شما

احتمالا شما 100٪ اکتومورف، اندومورف یا مزومورف نیستید.

در عوض شما احتمالا در جایی از این طیف قرار می گیرید.

شما ممکن است بیشتر یک اکتومورف باشید، که قادر به اضافه کردن توده عضلانی است، در این صورت شما یک اکتومورف با برخی از ویژگی های مزومورف هستید. یا ممکن است که شکل پایه ای بدن یک مزومورف داشته باشید، اما اگر دقت نکنید و چربی بدنتان زیاد شود جایی بین مزومورف و اندومورف قرار می گیرید.

با این حال، شما احتمالا به یک نوع تیپ بدنی نزدیک تر از دیگری هستید. هنگامی که شما می دانید کدام تیپ بدنی هستید، می توانید شروع به ایجاد مناسب ترین برنامه تمرینی برای نوع بدنی خود کنید.

تمرین تیپ های بدنی اکتومورف

اکتومورف ها معمولا دارای سرعت سوخت و ساز بالا هستند و بدن آنها مانند کوره، کالری می سوزاند.

اگر شما هم اینطور هستید مراقب باشید که بیش از حد ورزش و تمرین نکنید و حتما زمان زیادی را برای استراحت و ریکاوری در نظر بگیرید. اگر تاکنون 6 روز در هفته، و هر روز 2 ساعت ورزش می کردید، باید بدانید که این میزان زیاد است و باید روزهای بیشتری برای استراحت در برنامه روزانه تان قرار دهید. در حقیقت، اکتومورف ها نباید بیش از 2 روز در هفته تمرین کنند. خیلی ها باور دارند که روزهای شنبه،یک شنبه و چهارشنبه، پنجشنبه مناسب هستند.

ورزش های شما باید کوتاه و دقیق باشد، نه طولانی. برای هر ورزش خاص، حداکثر 1 ساعت زمان بگذارید. بر روی حرکات ساده و ترکیبی در ست های متوالی و با تعداد 8 تا 10 تایی تمرکز کنید. تعداد های بالا، ستهای فوق العاده و تکنیک های سنگین را فراموش کنید، چون تنها باعث می شوند تا ریکاوری شما تا تمرین بعدی مشکل شود. فعالیت های بدنی فوق برنامه را محدود کرده و تا می توانید استراحت کنید.

در آخر، اگر شما اکتومورف هستید و می خواهید اندامتان را بهبود دهید، از فعالیت های هوازی مکرر و طولانی مدت خودداری کنید چرا که می توانند بافت عضلانی زا تخریب کنند. اگر احساس می کنید که ناگزیر از انجام تمرینات هوازی هستید، تنها چند دقیقه در ابتدای روز برای گرم کردن خود زمان بگذارید و تمرکز خود را بر روی ذخیره کردن انرژی بگذارید تا بتوانید حجم عضلات خود را بیشتر کنید.

تمرین تیپ های بدنی اندومورف

از آنجایی که اندومورف ها متابولیسم کندتری دارند، می توانند تمرینات مکرر را با حجم بالاتر و تکرار بیشتر انجام دهند و اساساَ تمرینات هوازی بیشتری نسبت به دو گروه دیگر داشته باشند.

وقتی تمرکز اندومورف ها بر بلند کردن وزنه های سنگین باشد، معمولا حجم بیشتری دریافت می کنند.

اگر با این مسئله مشکلی ندارید، پس می توانید تمرینات قدرتی انجام دهید که تعداد کمتر و زمان استراحت بیشتری بین هر دو ست برخوردار باشد. اما اگر ترجیح می دهید که حجم کمتری داشته باشید، زمان استراحت را کوتاه کرده و به سرعت ست ها را اجرا کنید و از هر تمرین به تمرین بعد بروید. این سرعت بالا مانند سوپر ست ها، کالری بیشتری می سوزاند. نیازی به تعداد بالای حرکت نیست، اما برای سالا تنه تعداد 10 تا 12 و برای پایین تنه تعداد 12 تا 20 حرکت انجام دهید.

اندومورف ها باید ترکیب متعادلی از حرکات ترکیبی و حرکات تک را انجام دهند.

اسکات و بلند کردن وزنه تاثیر خیلی بیشتری در متابولیسم و سوزاندن کالری نسبت به حرکات کششی یا تمرین با سیم کش است. اگر شما متمایل به اندومورف ها هستید با حذف روزهای استراحت بهترین نتیجه را در تناسب اندامتان خواهید گرفت. در روز هایی که با وزنه تمرین نمی کنید به باشگاه یا بیرون بروید و روی تمرینات هوازی کار کنید.

تمرین تیپ های بدنی مزومورف

اگر شانس آورده باشید و ژنی نزدیک به یک مزومورف خالص داشته باشید، هر نوع از سخت ترین و منسجم ترین تمرینات را که انجام دهید، به نتیجه فوق العاده ای دست خواهید یافت. می توانید به مدت های طولانی تری نمرین کرده و بیش از دو گروه دیگر عضله بسازید و دستاوردهای عظیمی داشته باشید. اگر سخت تمرین نکنید، به این معناست که چیزی را از دست داده اید.

اگر مزومورف یا شبه مزومورف هستید ورزش های می تواند اندکی طولانی تر باشد در حدود 60 تا 90 دقیقه ، و نیز می توانید آمیخته ای از حرکات ترکیبی و حرکات تک باشد با تعدادی کم در حدود 4 تا 6 یا حداکثر 15 تا 20. در هر صورت شما نتیجه دلخواهتان را می گیرید.

به طور کلی مزومورف ها می توانند به میزان زیادی از برنامه های بدن سازان حرفه ای تقلید کرده و به خوبی پیشرفت کنند زیرا این دو اساسا شبیه به هم هستند. گرچه باید یادآور شد که اگر از مکمل استفاده نمی کنید، با حجم و تکرار کمتری ورزش کنید زیرا مکمل هایی که طراحی شده اند تا به ساختن عضلات کمک کنند، به ریکاوری نیز کمک می کنند. نیازی نیست از تمرینات هوازی مانند اکتومورف ها دوری کنید و نیز لازیم نیست مانند اندومورف ها بسیاز سخت و سنگین انجام دهید. یک مقدار متعادل برای شما کافی و مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید