ارزش غذایی اسفناج

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
ارزش غذایی اسفناج

قبل از مطالعه جدول ارزش غذایی اسفناج درباره این سبزی محبوب بیشتر بدانید. اسفناج را می توان به تمام انواع مختلف رژیم غذایی اضافه کرد و می تواند به عنوان دستورالعمل های کم کربوهیدرات به دلیل کم بودن کالری و مقدار بالای فیبر غذا در نظر گرفت. اسفناج حجم، رنگ، بافت، ویتامین ها و مواد معدنی را به تمام انواع وعده های غذایی اضافه می کند. پخته شده یا خام، اسفناج غذای مغذی بسته بندی شده است.

اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار و یا سبزیجات غیر نشاسته گاهی بعنوان یک غذای “آزاد” در رژیم های کم کربوهیدرات محسوب می شوند؛ زیرا آنها حاوی مقادیر ناچیز کربوهیدرات هستند (حدود 5 گرم در یک فنجان) و تاثیر کمی بر قند خون دارند.

ارزش غذایی کرفس

سه نوع مختلف از اسفناج وجود دارد که هر کدام از آنها در دسته های مختلفی وجود دارد که در اندازه و شکل آنها متفاوت است. اسفناج Savoy دارای برگ های تیره، سبز، قرق، و برگ های فرفری است. اسفناج برگ تخت / صاف اغلب برای اسفناج های کنسرو شده و یخ زده استفاده می شود. در نهایت، نیمه Savoy دارای همان بافت به عنوان گیاه با برگ های کمی مرطوب است و برای نیاز بازار استفاده می شود. انواع مختلف اسفناج خود را به انواع مختلف آب و هوای سازگار می کنند، بنابراین اسفناج تازه در تمام طول سال در دسترس است. اسفناج منجمد و کنسرو شده نیز می تواند در تمام طول سال خریداری شود.

جدول ارزش غذایی اسفناج :

ارزش غذایی اسفناج
مقدار: 1 فنجان ( 30 گرم )
در هر وعده %   ارزش روزانه*
کالری 7
چربی کل 1 g  0%
چربی اشباع شده 0 g  0%
چربی غیر اشباع 0 g
چربی غیر اشباع سالم g 0
کلسترول  0 mg  0%
سدیم 24 mg  1%
پتاسیم 167.4 mg  5%
کربوهیدرات 1.1 g  0%
فیبر رژیمی 0.7 g  3%
شکر 0.1 g
پروتئین 0.9 g  0%
Vitamin C 14% Vitamin A 56%
 Iron 5% Calcium 3%
Vitamin B-6 5% Vitamin D 0%
Magnesium 3% Vitamin B-12 0%
*ارزش روزانه بر اساس رژیم غذایی 2،000 کالری است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید