مصرف کربوهیدرات ضروری برای ورزشکاران

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
اخبار
مصرف کربوهیدرات

رسانه ها همواره بر مصرف پروتئین به منظور کاهش وزن و رشد عضلانی در رژیم غذایی تاکید می کنند، اما ورزشکاران نباید فراموش کنند که مصرف کربوهیدرات در تمریناتی با شدت انجام بالای ۶۵ درصد از توان بیشینه مهم است. همچنین ورزشکاران استقامتی که رژیم غذایی پر کربوهیدرات را در برنامه غذایی خود منظور می کنند ظرفیت توانی بالاتری نسبت به انجام رژیم غذایی مخلوط پر چربی یا پر پروتئین دارند. ورزش سنگین به طور موقت وظایف سیستم ایمنی را متوقف کرده که می تواند با مصرف کربوهیدرات در طول انجام تمرین از بروز آن جلوگیری کرد. ورزش پر فشار اغلب موجب کاهش ایمنی و افزایش قابلیت عفونت تنفسی می شود. ورزشکاران ورزش های سنگین به مقدار قابل توجهی کربوهیدرات جهت تضمین سلامتی و بهبود عملکرد ورزشی نیاز دارند.

با مکمل گلوتامین خسته نمی شوید

کربوهیدرات در چه غذا هایی است ؟

از مواد غذایی پر کربو هیدرات می توان به عنواع نان ، برنج ، سیب زمینی ، شیر ، ماکارانی، حبوبات و میوه جات اشاره کرد.

 

در نتیجه مصرف کربوهیدرات برای تمام ورزشکاران ضروری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *