با مکمل گلوتامین خسته نمی شوید

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
گلوتامین

علت تضعیف رشد عضلانی و افت سیستم ایمنی

گلوتامین یکی از اسیدهای آمینه های موجود در بدن انسان می‌باشد.

L-Glutamine جزو اسیدهای آمینه ضروری نمی‌باشد با این حال در برخی موارد به مانند بعضی از بیماری‌های گوارشی یا برای ورزشکاران می‌تواند ضروری باشد.

اسید آمینه L-Glutamine از ترکیب گلوتامات و آمونیاک با مصرف آدنوزین تریفسفات تشکیل می‌شود.

این ماده در خون انسان، یکی از فراوان‌ترین اسید آمینه آزاد می‌باشد.

در طول انجام تمرین های پر فشار، عضلات از [tooltip text=”گلوتامین” gravity=”nw”]گلوتامین یکی از اسیدهای آمینه موجود در بدن انسان می‌باشد. گلوتامین جزو اسیدهای آمینه ضروری نمی‌باشد با این حال در برخی موارد به مانند بعضی از بیماری‌های گوارشی یا برای ورزشکاران می‌تواند ضروری باشد. اسید آمینه گلوتامین از ترکیب گلوتامات و آمونیاک با مصرف آدنوزین تری‌فسفات تشکیل می‌شود. این ماده در خون انسان، یکی از فراوان‌ترین اسید آمینه آزاد می‌باشد.[/tooltip] خالی می شود و در این امر موجب تضعیف رشد عضلانی و افت سیستم ایمنی بدن شده که احتمال ابتلا به بیماری بالا می رود.

مصرف مکمل گلوتامین می تواند ترشح هورمون رشد را در طول تمرین تقویت کرده و مانع افزایش سطح اسیدی می شود و در نتیجه با به تاخیر انداختن خستگی، مقاومت بدن را بالا می برد.

محققان طی انجام مطالعات خود به این نتیجه رسیدند گلوتامین با ترغیب رشد در طول تمرین به وسیله بالا نگه داشتن سطح لوسین در فیبر عضلات به پیشرفت عضلانی بدن کمک می کند.

اگر به میزان کافی از آمینو اسید لوسین استفاده می کنید، مصرف این مکمل قبل از تمرین برایتان واجب نیست، اما می تواند بسیار سودمند باشد.

تحقیقات همچنین از تاثیر این مکمل بر افزایش کالری و چربی سوخته شده در طول تمرین و زمان استراحت خبر می دهد.

میزان مصرف گلوتامین

با مصرف 5 تا 10 میلی گرم گلوتامین قبل از تمرین می توانید از فواید آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید