۹ باور غلط کار با وزنه

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید برای لایک کردن پست ها.
کار با وزنه

۹ باور غلط کار با وزنه

در هر رشته ورزشی که فعالیت میکنید بعد از مدتی و با پیشرفت علم و دسترسی به آخرین یافته های علمی،برخی از روش ها و نکته ها کم کم از مد می افتند.در بدنسازی نیز باورهای غلط کار با وزنه کم کم باید از ذهن شما خارج شود.

در این مقاله سعی شده ۹ باور غلطی که شما باید از ذهن تان پاک کنید را یادآوری کنیم.

 همیشه از کمربند بدنسازی استفاده کنید

تجربه ثابت کرده بستن کمربند کار با وزنه،برای لیفت های غیر سنگین باعث کاهش توانایی بدن در پایداری ستون مهره ها خواهد شد.جوئل پروس کوئیتس از مربیان معروف بدنسازی جهان میگوید:کمربند های بدن سازی کمک میکنند که مرکز بدن را ددلیفت های ترکیبی مثل لیفت ها،اسکوات،پشت پا هالتر و… محکم نگه دارند؛اما بسیاری از ورزشکاران وقتی دارند حرکت پشت بازو خوابیده روی نیمکت را انجام میدهند،کمربند را میبندند که خیلی مسخره است!تقویت مرکز بدن (شکم و کمر)از طریق حرکات پلانک و ددلیفت ها بهترین راه برای پایدار نگه داشتن ستون مهره ها در تمامی حرکات است.

برای کاهش وزن حتما باید در بازه چربی سوزی تمرین کنید

این مسئله حقیقت دارد که یک راه برای کاهش وزن وجود دارد،اما اینکه بگوییم تمرین کردن فقط و فقط در بازه چربی سوزی در حوالی ۶۵ درصد بیشینه یا ماکزیمم ضربان قلب تمام کالری مصرفی شما از بافت چربی است،حقیقت ندارد.شما برای کاهش وزن نیاز دارید که از میزان کالری مصرف روزانه بیشتر کالری بسوزانید.

چربی یا عضلات به یکدیگر تبدیل می شوند!

چربی و عضله ۲ بافت کاملا مختلف از یکدیگر هستند و در بدن شما نیمتوان یک بافت را به بافت دیگری تغییر داد.اما به هر حال ساخت بافت عضلانی به کاهش بافت چربی و سرعت بخشیدن به چربی سوزی منجر می‎شود و شما را قوی تر و خوش فرم تر نشان خواهد داد.

با معده خالی تمرین کنید

این مسئله از این موضوع آمده است که:”بهتر است با معده خالی تمرین کنید، زیرا در طول روز باعث بالا رفتن سوخت و ساز شما خواهد شد.”

در واقع بهترین زمان برای تمرین،زمانی است که شما بتوانید به سختی و به طور موثر تمرین کنید.

تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان برای تمرین بین ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر است.زمانی که دمای بدن در بالاترین میزان خود قرار دارد.اما توصیه اصولی این است که زمانی تمرین کنید که بهترین و مناسب ترین زمان برای شماست.

دویدن برای زانوها مضر است!

‎یک تحقیق ۱۸ ساله از سوی دانشگاه استفورد در آمریکا نشان میدهد افرادی که کمتر می‎دوند بیشتر در معرض بیماری استنوآرتریت(بیماری فرسایش زانوها و مفاصل)قرار می‎گرفتند.تحقیقات گسترده پیشنهاد میکند که دویدن های آرام باعث قوی تر شدن و ثبات مفاصل و بافت زانوها و همچنین کاهش درد در طولانی مدت خواهد شد.

عضله به ژنتیک مربوط است!

اثر انگشت شما و اینکه چطور به نظر می‎آید مربوط به ژنتیک شماست و یا به طور مثال برای نمونه شما هیچگونه کنترلی روی ساختار استخوانی خودتان ندارید و همچنین شما با مقدار ثابتی از فیبرهای عضلانی به دنیا آمده اید،اما میتوانید از طریق تمرینات منظم عضلات و فیبرها را بزرگتر کنید و این مسئله هیچ ربطی به ژنتیک شما ندارد.

تست قدرت انجام حرکت

تمرینات سخت باعث حملات قلبی می‎شود

طبق مطالعه مجله انجمن پزشکی کانادا افرادی که در هفته به مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه تمرین سخت داشته اند به میزان ۴۰ درصد از حملات قلبی در آنان کاسته شده بود.

به هر حال کار با وزنه و لیفت های سنگین با رعایت مسائل ایمنی باعث بالارفتن ضربان قلب میگردد و این مسئله سبب بهبود عملکر قلب می‎شود،اما انجمن فشار خون آمریکا پیشنهاد می‎کند که افراد با فشار خون بالا برای تمرینات پر فشار وزن زیر نظر مربی رسمی و با دانش تمرین کنند.

نابرده رنج گنج میسر نمی‎شود یا No pain,No gain

عضلات در حین انجام تمرین وزنه باید به سختی کار کنند و برای رشد رسیدن به آستنه درد و ناتوانی واجب و لازم است،اما درد عضلانی باید قابل تحمل باشد.هر گونه درد زیاد که غیر قابل تحمل باشد حاکی از آن است که شما در معرض آسیب دیدگی قرار دارید و توجه داشته باشید که این درد ناحیه مفاصل و تاندون ها نباشد.

سبک و طولانی مدت وزنه بزنید تا ‎تون عضله حفظ شود

اول اینکه تون عضلات به چه معناست؟ تون عضله،انقباض خفیف و پیوسته ماهیچه است که در عضلات اسکلتی باعث حفظ وضعیت ظاهری بدن می‎شود و به بازگشت خون به قلب کمک می‎کند.حال در علم ورزش،تمرینی برای تون عضلات وجود ندارد،اما شما می‎توانید سایز عضلانی رو با کار با وزنه بالا ببرید و چربی سوزی کنید،اما تعداد های بالا در کار با وزنه باعث رشد تارهای کند انقباض می‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید